Brand Norway

Norsk opprinnelse er et konkurranseparameter

I en global konkurranse blir opprinnelsesmerking stadig viktigere.

 

Norsk opprinnelse er et konkurranseparameter

I en global konkurranse blir opprinnelsesmerking stadig viktigere. Forbrukere og distributører ønsker å vite hvem de handler med, hva disse står for, og ikke minst hvordan leverandørene svarer på bærekraftsutfordringer.

Swissmade har i mange år vært et kvalitetsstempel som markedene er villig til å betale for. Likedan er både « Made in Germany» og «Made in Japan» kjente begreper som inngir tilllit. I UK inviterer regjeringen eksportører til å delta i deres «Great» kampanje, der nasjonal opprinnelse blir fremhevet som et sentralt, differensierende konkurranseparameter.

Det ikke mange vet er at norsk opprinnelse er høyt verdsatt i utlandet. Det blir faktisk hevdet at Made in Norway kan være verdt like mye som Swissmade, og at norske eksportører bør knytte seg nært opp til norske assosiasjoner for å bedre sin konkurransekraft.

Den norske merkevaren har tre attraktive byggesteiner :

  • Built on equal opportunities

  • Powered by nature

  • North of the ordinary

Noe din bedrift kan ta med i posisjoneringen?

Vi hjelper deg med å bygge en strategisk posisjon, forankret i norske verdier og som gir deg drahjelp fra Merkevaren Norge og Team Norway.