
Brand Norway
Norsk opprinnelse er et konkurranseparameter
I en global konkurranse blir opprinnelsesmerking stadig viktigere.
Norsk opprinnelse er et konkurranseparameter
I en global konkurranse blir opprinnelsesmerking stadig viktigere. Forbrukere og distributører ønsker å vite hvem de handler med, hva disse står for, og ikke minst hvordan leverandørene svarer på bærekraftsutfordringer.
Swissmade har i mange år vært et kvalitetsstempel som markedene er villig til å betale for. Likedan er både « Made in Germany» og «Made in Japan» kjente begreper som inngir tilllit. I UK inviterer regjeringen eksportører til å delta i deres «Great» kampanje, der nasjonal opprinnelse blir fremhevet som et sentralt, differensierende konkurranseparameter.
Det ikke mange vet er at norsk opprinnelse er høyt verdsatt i utlandet. Det blir faktisk hevdet at Made in Norway kan være verdt like mye som Swissmade, og at norske eksportører bør knytte seg nært opp til norske assosiasjoner for å bedre sin konkurransekraft.
Den norske merkevaren har tre attraktive byggesteiner :
Built on equal opportunities
Powered by nature
North of the ordinary
Noe din bedrift kan ta med i posisjoneringen?